
Norza Abdullah, 41, berkata "Pengguna semakin ramai, jadi pengurusan Alamanda perlu faham dengan keperluan orang ramai kerana ia turut membabitkan masa dan keselesaan mereka.Janganlah difikirkan keuntungan semata-mata,ibadah yang khusyuk akan memberkati perkhidmatan kita."
"Kebanyakan orang datang membeli belah, jika waktu solat hampir berakhir, jika mereka perlu menunggu lama, masa akan terbuang begitu saja. Perihatinlah sedikit dengan agama ni....."
"Tambahan pula Maghrib agak singkat waktunya menyebabkan kita perlu segera beredar supaya dapat memberi peluang kepada orang lain," katanya.
Pelajar, Samid Zakaria, 23, berkata walaupun lelaki dan wanita tidak bercampur secara langsung tapi keadaan ini sedikit sebanyak menimbulkan syak wasangka dan tidak selesa kerana pengguna terpaksa menunggu untuk giliran berjamaah yang kadang terpaksa dilakukan 5-6 kali jamaah diluar apatah lagi lorongnya agak sempit.
"Kurang manis jika lorong surau dicampur seperti ini terutama kepada kaum wanita, apatahlagi lorong yang sama juga digunakan untuk ke tandas lelaki dan perempuan." katanya.
Kakitangan Alamanda, Farid (bukan nama sebenar), berkata pihak Alamanda perlu menaik taraf dengan menyediakan ruang yang lebih besar kerana jumlah pengunjung Alamanda semakin meningkat terutama pada waktu puncak dan hujung minggu.
"Jika ramai pengguna yang membuat aduan, perkara ini akan diteliti oleh pihak pentadbiran kerana ia juga membabitkan sebahagian daripada perkhidmatan syarikat.
"Oleh itu, orang ramai diminta mengajukan aduan kepada pengurusan Alamanda atau pihak pengurusan besar Putrajaya Holdings kerana mereka lebih berkuasa untuk membuat keputusan.
"Lebih baik lagi jika pengguna menghantar surat rasmi supaya mereka tahu apa kekurangan yang perlu diperbetulkan malah cara ini membolehkan aduan atau cadangan mereka dipertimbangkan," katanya.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan